RING NU - 30 48 04 13
På dette kursus lærer du at arbejde med de værktøjer som
1 dag
Grundlæggende
Dette kursus er en del af et Excel Specialist Forløb - læs mere her.
Det er vigtigt at have en forståelse af hvordan Excel helt
grundlæggende fungerer. Derfor starter kurset med en gennemgang
af brugerfladen og nogle betragtninger omkring hvordan programmet
"tænker".
Brugerfladen
Projektmapper og ark
Kolonner, rækker og celler
Menuer. Herunder Værktøjslinjen Hurtig adgang og Båndet og kontekstfaner
Genveje, Alt-tasten, mus og højreklik
Kollonner, rækker og celler
Man kan betragte Excel som et værktøj og ligesom alt andet værktøj så kan det bruges rigtigt og det kan bruges forkert.
I denne kursussekvens arbejder vi på at indøve de gode rutiner, så du fremover vil arbejde effektivt og "rigtigt", når du arbejder med dine regneark.
Indtastning og redigering af data
Flyt, Kopier
Kommentarer - læg gule "post-it's" ind i dine celler
Fyldhåndtag - hurtig udfyld, kopier, fortsæt talrække mm.
I denne sekvens tager vi for alvor hul på Excel som regnemaskine. Du lærer hvordan du får Excel til at beregne dine formler og om hvordan du kan genbruge disse formler.
Det er også i denne sekvens, hvor vi tager hul på de automatiske formler også kaldet Funktioner.
Gennemgang af de matematiske regneregler - Den klasiske lommeregner kontra Excel
Manuelle formler - lær at arbejde med referencer i dine formler
Introduktion til automatiske formler (Funktioner) - Lad Excel klare arbejdet
Sum-funktionen
Genbrug formler og funktioner
Lås celler med $ - Arbejd med absolutte og blandede referencer
Formatet er det lag i cellen, hvor du definerer hvorledes dit indhold skal vises. Formatet kan sammenlignes med sminke og i denne sekvens lærer du hvordan du kan "sminke" dine regneark så de kan forfører selv de mest talforskrækkede personer.
Formatéring af tal, datoer, tid, procent, skrift, farver, kanter m.m.
Slet eller genbrug formater - herunder Formatpenslen
Da et Excelark nærmest er uendeligt stort i forhold til f.eks. et A4 ark, så kan det hurtigt blive en udfordring at få dine udskrifter til at se fornuftige ud.
I denne sekvens lærer du at styre dine udskrifter og sætte det lækkert og elegant op.
Visninger, - se det, som det bliver printet
Sideopsætning
Skaler dine ark op og ned, så de passer til en A4 udskrift
Gentag rækker og kolonner så din udskrift giver mening
Udskriftsområder
Sidehoved- og sidefod
Opstilling af kildedata
Oprettelse af standarddiagrammer (søjle-, kurve- og cirkeldiagrammer)
Kombinationsdiagrammer
Anbefalede diagrammer (nyhed i Excel 2013)
Redigering af diagrammer og kildedata
Diagrammer med data fra forskellige områder
Diagrammets forskellige dele (forklaring, titler, dataetiketter, akser, gitterlinjer mm.)
Farver og design
Primær og sekundær akser
Dynamiske overskrifter i diagrammet
Under hele kurset vil du lærer en masse tips og trinks til de enkelte dele af kurset. Det kan f.eks. være nogle smarte genvejstaster, men det kan også være hurtige måder at lave dine formler på mm.
Der udleveres et kursusmateriale på dansk, som understøtter kurset, og som kan anvendes som et praktisk opslagsværk efter kurset.
Kurset er en vekslen mellem teori og praktiske øvelser.
Du skal medbringe din egen PC med Excel installeret på kurset. Du kan også deltage på kurset, hvis du anvender skrivebordsversionen af Office 365.
Firmakursus hos jer:
9.995,-
Kr.9.995 for op til 15 personer inkl. materiale
= 666 kr. pr. kursist pr. dag
Til alle kurser får du udlevet et gennemarbejdet kursusmateriale, som passer præcist til kurset. Materialet er dels en teoretisk gennemgang af emnerne fra agendaen, men herudover er materialet fyldt med øvelser som I laver nogle af på kurset plus en masse ekstra opgaver som du selvstændigt kan øve dig videre med på egen hånd derhjemme. Til alle øvelserne er der detaljerede vejledende øvelser, således at du altid har hjælpen "lige ved hånden", - også efter kurset.